Home > Τεύχος 2 (Τόμος 5) > Μονάδες ημερήσιας νοσηλείας: Αξιολόγηση της λειτουργίας τους και εκτίμηση της ικανοποίησης των χρηστών
02
Ιούλ
2013

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Εισαγωγή: Η προσπάθεια μείωσης των πολυάριθμων εισαγωγών στα νοσοκομεία με σκοπό την περιστολή του κόστους και τη ψυχολογική αποφόρτιση των ασθενών οδήγησε στην ιδέα και λειτουργία των Μονάδων Ημερήσιας Νοσηλείας (ΜΗΝ).

Σκοπός: Αφενός να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των ΜΗΝ και αφετέρου να διερευνηθεί η ικανοποίηση των χρηστών.

Ανασκόπηση Βιβλιογραφίας: Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή αναζήτηση της βιβλιογραφίας (Pubmed, Εκδοτικός Οίκος Elsevier). Δευτερογενής αναζήτηση έγινε από τις βιβλιογραφικές αναφορές των άρθρων. Η αναζήτηση έγινε στην ελληνική και αγγλική γλώσσα χωρίς χρονικό περιορισμό. Λέξεις ευρετηρίου που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: μονάδα/κλινική ημερήσιας νοσηλείας, αποτελεσματικότητα, ικανοποίηση.

Αποτελέσματα: Για την λειτουργία των ΜΗΝ συμπεριλήφθηκαν δεκατέσσερις μελέτες, όλες ποσοτικές: δύο συστηματικές ανασκοπήσεις, έξι περιγραφικές μελέτες, μία ημιπειραματική και πέντε πειραματικές. Αφορούσαν σε ψυχιατρική, σε γηριατρική, καρδιολογική, για μεταδιδόμενα νοσήματα, χειρουργική, προγεννητικής φροντίδας, γαστρεντερολογική και αναπνευστική ΜΗΝ. Για την ικανοποίηση των χρηστών από τις ΜΗΝ συμπεριλήφθηκαν δέκα μελέτες. Επτά ήταν ποσοτικές (επισκοπήσεις) και τρεις ποιοτικές (δύο φαινομενολογικές και μια με ομάδες εστιασμένης συζήτησης). Αφορούσαν σε ογκολογικές, παθολογικές και γηριατρικές ΜΗΝ.

Συμπεράσματα: Οι ΜΗΝ φαίνεται να είναι αποτελεσματικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος στις υπηρεσίες υγείας. Οι χρήστες φαίνεται να είναι ικανοποιημένοι. Ο βαθμός ικανοποίησης εξαρτάται από τον χρόνο, το φυσικό περιβάλλον, τις δυνατότητες εκπαίδευσης, πληροφόρησης, συμβουλευτικής, τις διαπροσωπικές σχέσεις και από τον προγραμματισμό και την οργάνωση της ΜΗΝ.

Λέξεις κλειδιά: μονάδα/κλινική ημερήσιας νοσηλείας, αποτελεσματικότητα, ικανοποίηση

Download PDF

About the Author