Home > Τεύχος 1 (Τόμος 13) > Παράγοντες Παρακίνησης για Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση των Επαγγελματιών Υγείας
10
Ιούλ
2020

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ένα από τα βασικά ζητήματα της Διοίκησης ανθρωπίνων πόρων, αποτελεί η παρακίνηση των εργαζομένων σε συνεχιζόμενη εκπαίδευση κυρίως στις περιόδους οικονομικής κρίσης όπως αυτή που βιώνει η Ελλάδα σήμερα. Η επένδυση στη συνεχιζόμενη κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας και αυτό γιατί μπορεί να ενισχύσει την οικονομική και ανταγωνιστική απόδοση σε ατομικό, οργανωτικό και κοινωνικό επίπεδο. Σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι η παρουσίαση και η κατανόηση των παραγόντων που παρακινούν τα άτομα και ειδικότερα τους επαγγελματίες υγείας για Συνεχιζόμενη εκπαίδευση με κύριο στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας τους. Πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της βιβλιογραφίας στηριζόμενη σε ερευνητικές και ανασκοπητικές μελέτες που αντλήθηκαν από διεθνείς (Medline, PubMed) και ελληνικές (IATROTEK) βάσεις δεδομένων. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, οι μελέτες ανέδειξαν ως επικρατέστερους παρακινητικούς παράγοντες, την απόκτηση γνώσεων, τη διατήρηση και τη βελτίωση των δεξιοτήτων, την επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση, την προαγωγή υγείας, την επαγγελματική αυτογνωσία και ενδυνάμωση, την αλληλεπίδραση με συναδέλφους, την άνοδο του επαγγελματικού τους κύρους. Η έλλειψη χρόνου, οι οικονομικοί λόγοι, η υπερφόρτωση της εργασίας και οι οικογενειακές υποχρεώσεις αποτελούν τα κυριότερα εμπόδια για συμμετοχή σε συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Σε μια περίοδο παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης, ο τομέας υγείας αντιμετωπίζει περιορισμένους δημοσιονομικούς πόρους και ταυτόχρονα, αυξημένες απαιτήσεις για αποτελεσματικότερες και αποδοτικότερες υπηρεσίες. Όταν λαμβάνονται υπόψη τα κίνητρα που ωθούν τους επαγγελματίες υγείας προς τη ΣΕΕ, τότε προγραμματίζονται και εφαρμόζονται στρατηγικές εκπαίδευσης οι οποίες έχουν ως πυλώνα και προσανατολισμό τις εξειδικευμένες εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαζομένων με απώτερο όφελος τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας και τη ταυτόχρονη κάλυψη των αυξημένων αναγκών και προσδοκιών του κοινωνικού συνόλου.

Λέξεις- Κλειδιά: Εκπαιδευτικές ανάγκες επαγγελματιών υγείας, Επαγγελματίες υγείας, Παρακίνηση για συνεχιζόμενη εκπαίδευση, Συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση.

Όλο το Άρθρο (Download PDF)

About the Author