• en
  • el
Home > Τεύχος 4 (Τόμος 11) > Εφαρμογή προγράμματος αγωγής υγείας για πρόληψη μυοσκελετικών παθήσεων σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου με χρήση συμπληρωματικής εξ αποστάσεως διδασκαλία βασισμένη σε Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας
14
Δεκ
2018

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Εισαγωγή: Η μακροχρόνια επιβάρυνση της Σπονδυλικής Στήλης από λάθος θέση του σώματος, η ανύψωση βάρους με λανθασμένο τρόπο κ.τ.λ προκαλούν την εκδήλωση μυοσκελετικών προβλημάτων που επιβαρύνουν τη λειτουργικότητα και γενικά την υγεία του ατόμου. Μακροχρόνια προγράμματα αγωγής υγείας που υλοποιούνται σε μαθητές σχολικής ηλικίας μπορούν να συμβάλλουν στην πρόληψη των μυοσκελετικών προβλημάτων καθώς επιδιώκουν την υιοθέτηση υγιών συμπεριφορών και στάσεων.

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει την επίδραση και τις αλλαγές που θα επιφέρει, σε επίπεδο γνώσεων και στάσεων, η εφαρμογή προγράμματος αγωγής υγείας με εξ αποστάσεως διδασκαλία βασισμένη στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) για πρόληψη μυοσκελετικών προβλημάτων σε μαθητές Ε ́ και ΣΤ ́ τάξης Δημοτικού Σχολείου.

Μεθοδολογία: Η εμπειρική έρευνα πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2016-2017 σε τρία Δημοτικά Σχολεία μη αστικής περιοχής της Ανατολικής Μακεδονίας. Οι συμμετέχοντες 92 μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: α) πειραματική (60 άτομα) στην οποία χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της εξ αποστάσεως διδασκαλίας με χρήση Τ.Π.Ε. και β) ελέγχου (32 άτομα) στην οποία χρησιμοποιήθηκε η τυπική διδασκαλία από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Για τη σύγκριση των κλιμάκων γνώσεων και της μεταβολής των τιμών μεταξύ των μετρήσεων, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι διαφοράς μέσων όρων για εξαρτημένα δείγματα (paired sample t-test) και έλεγχοι διαφοράς μέσων όρων για ανεξάρτητα δείγματα (independent samples t-test), καθώς και οι αντίστοιχοι μη παραμετρικοί έλεγχοι Kolmogorov-Smirnoff και Mann-Whitney για τη σύγκριση των στάσεων αναφορικά με τις μεθόδους διδασκαλίας.

Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι, αν και βραχυπρόθεσμα, στην ομάδα ελέγχου σημειώθηκε μεγαλύτερη βελτίωση των γνώσεων. Όμως, μακροπρόθεσμα, η πειραματική ομάδα απέκτησε και διατήρησε περισσότερες γνώσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Συμπεράσματα: Η συμπληρωματική εξ αποστάσεως διδασκαλία μακροχρόνιων προγραμμάτων αγωγής υγείας με χρήση Τ.Π.Ε. είναι αποτελεσματική στην επίτευξη της επιθυμητής αλλαγής των γνώσεων και στάσεων μαθητών, ώστε να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες δια βίου.

Λέξεις Κλειδιά: Εξ αποστάσεως διδασκαλία, Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, Πρόληψη Μυοσκελετικών Παθήσεων, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας

Όλο το Άρθρο (Download PDF)

About the Author