• el
Home > Τεύχος 2 ( Τόμος 1 ) > ∆ιδακτική Προσέγγιση – Βιωματική Παρέμβαση στο Μάθημα της Βιοηθικής σε Φοιτητές-τριες Νοσηλευτικής
14
Νοέ
2010

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης ήταν η δημιουργία ενός παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, όπου οι ακαδημαϊκές γνώσεις συνοδεύονται τόσο από συναισθηματικό εμπλουτισμό όσο και από παράλληλη διαμόρφωση κοινωνικών στάσεων και αξιών. Η έρευνα αφορά μία διδακτική προσέγγι- ση – βιωματική εμπλοκή των φοιτητών –τριών στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιοηθικής, με στόχο την εμβάθυνση μέσω της δημιουργίας κινήτρων και ενδιαφερόντων για ελεύθερη έκφραση σκέψεων, συναισθη- μάτων, αποριών, βιωμάτων κ.λπ., ώστε η ίδια η μάθηση να κινητοποιεί την αίσθηση και από κοινού να δια- μορφώνουν τη συμπεριφορά. Στην έρευνα συμμετείχαν 41 φοιτητές –τριες του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Από τους φοιτητές –τριες ζητήθηκε ένα «κείμενο ελεύθερης γραφής» στο οποίο με ελεύθερο τρόπο περιέγραψαν την εμπειρία τους, τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στο μάθημα της Βιοηθικής. Τα κείμενα ελεύθερης γραφής υποβλήθηκαν σε ανάλυση περιεχομένου. Από την ανάλυση των κειμένων, προέκυψαν επτά γενικές κατηγορίες, στις οποί- ες ταξινομήθηκαν τα θέματα, ανάπτυξης γνωστικών δεξιοτήτων, ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων, συναι- σθήματος-βιώματος, ολιστικής ανάπτυξης, επαγγελματικής ανάπτυξης, αξιολόγησης-αναφοράς στην εκπαι- δευτική μεθοδολογία και θεμάτων που εμφανίστηκαν μία φορά (ή δεν μπορούσαν να ταξινομηθούν στις υπόλοιπες κατηγορίες). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μέσα από τη συγκεκριμένη διδακτική προσέγγιση-βιωματική εμπειρία ενισχύονται η δημιουργία κινήτρων (αφόρμηση, συναισθηματική προετοι- μασία, ενδιαφέρον), η επιχειρηματολογία στη παρουσίαση και ανάλυση ενός προβλήματος, και ο προβλη- ματισμός κατά την εμπέδωση των θεματικών ενοτήτων του μαθήματος.

Λέξεις – κλειδιά: Βιοηθική, Βιωματική μάθηση, ∆ιδακτική προσέγγιση, ∆υναμική ομάδας, Εκπαίδευση Φοιτητές-τριες νοσηλευτικής

Όλο το Άρθρο ( Download PDF )

About the Author