Περίληψη
Η νοσηλευτική φροντίδα κατά γενική ομολογία διαπερνά όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα νοσοκομείο. Σε πολλές έρευνες, η ικανοποίηση των ασθενών από τη νοσηλευτική φροντίδα έχει βρεθεί ως ο σημαντικότερος παράγοντας στη διαμόρφωση της συνολικής ικανοποίησης των ασθενών. Στο συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζεται τμήμα μιας ευρύτερης έρευνας που είχε ως στόχο την κατηγοριοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρει ένα δημόσιο νοσοκομείο, στα τρία επίπεδα ποιότητας, σύμφωνα με το μοντέλο του Kano. Σύμφωνα με το μοντέλο τα χαρακτηριστικά ποιότητας ταξινομούνται σε τρία διακριτά επίπεδα: αναμενόμενης ποιότητας (χαρακτηριστικά που θεωρούνται ως δεδομένα-βασικά), μονοδιάστατης ποιότητας (χαρακτηριστικά που η απόδοσή τους επηρεάζει αναλογικά την ικανοποίηση) και δελεαστικής ποιότητας (χαρακτηριστικά που δημιουργούν πρόσθετη αξία και είναι σε θέση να δημιουργήσουν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης). Στην παρούσα εργασία μέσω της ανάλυσης των αποτελεσμάτων της έρευνας ικανοποίησης των πολιτών από το δημόσιο νοσοκομείο της πόλης τους, η οποία είχε προηγηθεί, κατηγοριοποιήθηκαν τα χαρακτηριστικά στα τρία προαναφερόμενα επίπεδα ποιότητας. Μεταξύ των διαστάσεων που διερευνήθηκαν ήταν το προσωπικό, με επιμέρους ανάλυση στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό καθώς και το προσωπικό των λοιπών ειδικοτήτων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι γενικά το προσωπικό και ειδικά το νοσηλευτικό προσωπικό εντάσσεται στα βασικά χαρακτηριστικά ποιότητας, αποτελώντας μια σημαντική συνιστώσα των υπηρεσιών που προσφέρει ένα δημόσιο νοσοκομείο.
Λέξεις Κλειδιά: ποιότητα υπηρεσιών υγείας, νοσηλευτικό προσωπικό, μοντέλο ποιότητας Kano