ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η αποτελεσματική προσέγγιση και η ψυχολογική στήριξη των παιδιατρικών ασθενών από τους επαγγελματίες υγείας αποτελεί μία πολύπλοκη διαδικασία. Οι αρνητικές αντιδράσεις και ο φόβος που αναπτύσσουν οι παιδιατρικοί ασθενείς, κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους δυσχεραίνουν τη συνεργασία με τους επαγγελματίες υγείας. Το νοσηλευτικό προσωπικό καλείται να εφαρμόσει τις κατάλληλες τεχνικές για τη διαχείριση αυτών των αντιδράσεων. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση, μέσα από σύγχρονα βιβλιογραφικά δεδομένα, των τεχνικών προσέγγισης και ψυχολογικής στήριξης παιδιατρικών ασθενών, οι οποίες χρησιμοποιούνται από το νοσηλευτικό προσωπικό στην καθημερινή κλινική πράξη. Η ανασκόπηση έδειξε ότι η διαχείριση των αρνητικών αντιδράσεων και του φόβου των παιδιατρικών ασθενών χρήζει εξατομικευμένης προσέγγισης, δεδομένης της μοναδικότητας του καθενός από αυτούς. Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες γενικές παρεμβάσεις οι οποίες είναι ικανές να επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ενδεικτικά, αναφέρονται η δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης μέσω στοχευμένης συζήτησης, η εφαρμογή τεκμηριωμένων διαδραστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την εξοικείωση με τις ιατρονοσηλευτικές διαδικασίες, η απόσπαση προσοχής κατά τη διάρκεια επώδυνων πράξεων, όπως η φλεβοκέντηση ή ο καθετηριασμός κύστης, και τέλος η επαγρύπνηση για τον εντοπισμό μη λεκτικών αντιδράσεων.Η ενημέρωση και η εξοικείωση των επαγγελματιών υγείας με τις κατάλληλες μεθόδους θα βελτιώσει τη σχέση μεταξύ των παιδιατρικών ασθενών και του νοσηλευτικού προσωπικού.
Λέξεις – κλειδιά: Παιδιατρικοί ασθενείς, προσέγγιση, στήριξη