• el
Home > Τεύχος 2 (Τόμος 4) > Πανεπιστημιακή Νοσηλευτική Εκπαίδευση
28
Ιούλ
2011
Posted By :
Comments : Off

Η Νοσηλευτική Επιστήμη στοχεύει στην ολιστική φροντίδα του ατόμου και συμβάλλει στην προαγωγή της υγείας, την πρόληψη της αρρώστιας, τη φροντίδα των σωματικά και ψυχικά αρρώστων, των ατόμων με αναπηρία ή/και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των υγιών και ασθενών ατόμων.

Σε διεθνές επίπεδο ξεκινώντας από την διακήρυξη του World Health Organization στο Μόναχο το 2000 διατυπώθηκε ότι «.. η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας επηρεάζεται άμεσα από το επίπεδο εκπαίδευσης των νοσηλευτών που την παρέ- χουν..», καλώντας όλα τα κράτη μέλη του να υιοθε- τήσουν την πανεπιστημιακή εκπαίδευση για τους νοσηλευτές τους. Η άποψη αυτή υποστηρίζεται και από το International Council of Nurses (ICN), την European Federation of Nurses Associations (EFN) και την European Council of Nursing Regulators (FEPI) των Ευρωπαϊκών κρατών. Καταλήγοντας στο πλέον πρόσφατο γεγονός της συνάντησης της International Federation of Red Cross/ Crescent (IFRC/C) τον Μάιο του 2011 στην Μάλτα, όπου αποφασίστηκε η συνεργασία των χωρών μελών της για ανάπτυξη Πανεπιστημιακών Σχολών Νοσηλευτικής. Το σύστημα της τριτοβάθμιας νοσηλευτικής εκπαίδευσης, στη χώρα μας, συνεχίζει να παραμένει διχοτομημένο. Η 61η Σύνοδος Πρυτάνεων των Ελληνικών Πανεπιστημίων αποφάσισε ομόφωνα (απόφαση 22, 26- 27 Ιουνίου 2009), μετά από εισήγηση της ΕΝΕ, για ενιαία τριτοβάθμια πανεπιστημιακή νοσηλευτική εκπαίδευση και για δημιουργία Πανεπιστημιακών Τμημάτων Νοσηλευτικής σε όλες τις πόλεις που λειτουργούν Τμήματα Ιατρικών Σχολών. Οι προσπάθειες των τελευταίων ημερών (Ιούλιος 2011) όλων των «αμιγώς» νοσηλευτικών φορέων επιβεβαιώνουν την ανάγκη ύπαρξης νοσηλευτικής εκπαίδευσης στον πανεπιστημιακό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπου ευρίσκονται και οι άλλες επιστήμες υγείας.

Η αυτονομία της νοσηλευτικής επιστήμης, είναι αυτονόητο ότι απαιτεί τόσο τον 1ο κύκλο σπουδών (βασικό πτυχίο) όσο και τον 2ο κύκλο σπουδών (μεταπτυχιακό κύκλο με εξειδίκευση) καθώς τέλος και τον 3ο κύκλο σπουδών (διδακτορικό δίπλωμα), ώστε τελικά ο νοσηλευτής να έχει την δυνατότητα να εργαστεί σε υπηρεσίες υγείας, στο νοσοκομείο ή την κοινότητα, καθώς και να ασχοληθεί με την εκπαίδευση ή την έρευνα, σύμφωνα με την ολοκλήρωση των αντιστοίχων κύκλων σπουδών

Της Αθηνάς Καλοκαιρινού,
Αν. Καθηγήτριας Κοινοτικής Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ,
Αρχισυντάκτης Ελληνικού Περιοδικού της Νοσηλευτικής Επιστήμης

About the Author