Home > Τεύχος 1 (Τόμος 12) > Οργανωσιακή κουλτούρα στις υπηρεσίες υγείας: χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα και μειονεκτήμα
19
Μαρ
2019
Posted By :
Comments : Off

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

H οργανωσιακή κουλτούρα, οριζόμενη ως ένα σύνολο κανόνων, αξιών και συμπεριφορών των μελών ενός οργανισμού, έχει αναγνωριστεί ως βασικός παράγοντας που σχετίζεται με τη λειτουργικότητα, την απόδοση και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. Η οργανωσιακή κουλτούρα αποτελεί την προσωπικότητα του οργανισμού. Είναι ένα δομημένο σύνολο από βασικές παραδοχές που έχουν εφευρεθεί, ανακαλυφθεί ή αναπτυχθεί από μια ομάδα του οργανισμού, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει προβλήματα εξωτερικής προσαρμογής ή εσωτερικής ολοκλήρωσης. Η οργανωσιακή κουλτούρα δημιουργεί μια αίσθηση ταυτότητας για κάθε υγεινομικό σχηματισμό, ενώ παράλληλα αποτελεί το πλαίσιο αναφοράς για αποφάσεις και ενέργειες. Σκοπός της παρούσας ανασκόπησης είναι η παρουσίαση του εννοιολογικού πλαισίου της οργανωσιακής κουλτούρας υπό το πρίσμα της ύπαρξής της στους οργανισμούς υγείας. Επιπρόσθετα, θα αναπτυχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, καθώς επίσης και η θετική ή και αρνητική συμβολή της – πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα – στον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας. Η οργανωσιακή κουλτούρα χαρακτηρίζεται από δυσκολία στον ακριβή προσδιορισμό των συστατικών στοιχείων της ανά περιβάλλον, αντιμετωπίζει αντίσταση στις αλλαγές και χρειάζεται χρόνο για να εφαρμοστεί.

Λέξεις κλειδιά: Οργανωσιακή Κουλτούρα, Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα, Υπηρεσίες Υγείας, Χαρακτηριστικά

Όλο το Άρθρο (Download PDF)

About the Author