ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι σημερινοί φοιτητές της τριτοβάθμιας νοσηλευτικής εκπαίδευσης βάσει της χρονολογίας γέννησής τους (1980 έως 2000), ανήκουν στη γενιά της νέας χιλιετίας (millennials). Οι ονομασίες και οι ορισμοί που έχουν δοθεί στους σύγχρονους νέους, όπως «ψηφιακοί αυτόχθονες» (digital natives) ή «ψηφιακή γενιά» (net generation), έχουν κοινό γνώρισμα την εμπλοκή των νέων τεχνολογιών σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς τους. Ανεξάρτητα από την ονομασία που τους δίνεται, οι «ψηφιακοί αυτόχθονες» αποτελούν μια γενιά-αίνιγμα για την οποία δε γνωρίζουμε πολλά και έχουν αναμφισβήτητα εισέλθει στην τριτοβάθμια νοσηλευτική εκπαίδευση. Πολλές μελέτες τονίζουν ότι οι αναδυόμενες τεχνολογίες αποτελούν κομβικό σημείο στις ζωές των σύγχρονων νέων, με πιθανή επίδραση στον τρόπο που αυτοί επικοινωνούν, κοινωνικοποιούνται και μαθαίνουν. Οι σημερινοί φοιτητές χαρακτηρίζονται ως τεχνολογικά ικανοί, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τις μαθησιακές τους προτιμήσεις. Καινούριες παιδαγωγικές μέθοδοι, που περιλαμβάνουν την ενεργητική και βιωματική μάθηση, τη συνεργατικότητα, την άμεση ανατροφοδότηση και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, έρχονται στο προσκήνιο. Σκοπός της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι η σκιαγράφηση των χαρακτηριστικών και του μαθησιακού προφίλ των σύγχρονων φοιτητών και ειδικά των φοιτητών νοσηλευτικής, όπως παρουσιάζονται στη διεθνή βιβλιογραφία.
Λέξεις – Κλειδιά: Eνεργητική μάθηση, τεχνολογική ικανότητα, ψηφιακή γενιά