Home > Τεύχος 3 (Τόμος 15) > Ικανοποίηση των ασθενών από την υπηρεσία Κατ’οίκον Νοσηλείας του νοσοκομείου «Άγιοι Ανάργυροι»
08
Ιούλ
2023

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Εισαγωγή: Η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών στα πλαίσια ενός συστήματος υγείας αποτελεί χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια βελτίωσης και τον καλύτερο σχεδιασμό στην παροχή των υπηρεσιών υγείας.

Σκοπός: Η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών από την υπηρεσία Κατ’οίκον Νοσηλείας του νοσοκομείου Άγιοι Ανάργυροι.

Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε συγχρονική μελέτη, με δείγμα τους χρήστες της υπηρεσίας Κατ’οίκον Νοσηλείας του νοσοκομείου ΓΟΝΚ Άγιοι Ανάργυροι, στην χρονική περίοδο ενός έτους (Οκτώβριος 2017 – Μάρτιος 2018). Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε το Home Care Client Satisfaction Instrument-Revised (HCCSI-R) για την αξιολόγηση της ικανοποίησης των χρηστών καθώς και τα κοινωνικο-δημογραφικά και κλινικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Η στατιστική ανάλυση διενεργήθηκε με το στατιστικό πακέτο Statistical Package for Social Sciences (SPSS) v.21 σε επίπεδο σημαντικότητας p≤0, 05.

Αποτελέσματα: Το δείγμα αποτέλεσαν 121 χρήστες των υπηρεσιών κατ’οίκον νοσηλείας, 62, 4% ήταν γυναίκες και 37, 6% άρρενες. Το 69, 8% είχε ηλικία μεγαλύτερη των 70 ετών, 71, 1% διαγνώστηκε με καρκίνο, το 46, 6% παρακολουθούνταν από την υπηρεσία στο διάστημα εντός του 6μήνου και το 38, 7% ελάμβανε υπηρεσίες κατ’οίκον μια φορά στις 15 ημέρες, ενώ το 58, 4% είχε άτυπους φροντιστές τα παιδιά τους. Το μέσο σκορ στις τρεις ερωτήσεις συνολικής ικα- νοποίησης ήταν 9, 49 στη 10βαθμη κλίμακα Likert. Το μέσο σκορ στις ερωτήσεις ικανοποίησης από τη συμπεριφορά, τις στάσεις, τις δεξιότητες του προσωπικού και την οργάνωση της φροντίδας ήταν 56, 53 (μέγιστο 60). Στις μονοπαραγοντικές αναλύσεις ο χρόνος παρακολούθησης από την υπηρεσία και η φροντίδα από τα παιδιά τους βρέθηκε να σχετίζονται με την ικανοποίηση από τη συνολική φροντίδα (p<0, 001 και p=0, 03 αντίστοιχα) και την πρόθεση σύστασης της υπηρεσίας σε άλλους (p<0, 001 και p=0, 03 αντίστοιχα). Ο χρόνος παρακολούθησης βρέθηκε να σχετίζεται με την ανταπόκριση στις προσδοκίες (p<0, 001).

Συμπεράσματα: Αυξημένη είναι η ικανοποίηση των χρηστών από τις υπηρεσίες κατ’οίκον νοσηλευτικής φροντίδας. Οι πολιτικές υγείας πρέπει να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και υποστήριξη των υπηρεσιών κατ’οίκον νοσηλευτικής φροντίδας, και την υποστήριξη των νοσηλευτών και των άτυπων φροντιστών.

Λέξεις Κλειδιά: ικανοποίηση ασθενών, κατ’οίκον νοσηλευτική φροντίδα, κατ’οίκον φροντίδα, ποιότητα

Όλο το Άρθρο (Download PDF)

About the Author