ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η μάθηση δεν είναι η απλή απορρόφηση πληροφοριών, γεγονότων και θεωριών, αλλά η ανάπτυξη του κριτικού τρόπου σκέψης, ώστε να αντιμετωπίσουμε την υπεραφθονία των πληροφοριών που μας κατακλύζουν. Οι νοσηλευτές εργάζονται σε ένα περιβάλλον γρήγορων αλλαγών, που απαιτεί από αυτούς να εκσυγχρονίζουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους ή να προετοιμάζονται για ένα διαφορετικό τομέα γνώσεων. Για την απόκτηση των νέων απαιτούμενων γνώσεων εντάσσονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα και αποτελούν τους λεγόμενους «ενήλικες» μαθητές. Στόχος της παρούσας βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι η διερεύνηση της προοπτικής ανάπτυξης της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης των νοσηλευτών στο χώρο της υγείας.
Για το σκοπό αυτό έγινε βιβλιογραφική ανασκόπηση η οποία στηρίχθηκε στην ελληνική και διεθνή βιβλιο- γραφία που αφορά τη δια βίου εκπαίδευση των νοσηλευτών και την εφαρμογή της στην Ελλάδα. Αναζητήθηκαν ανασκοπικές μελέτες δημοσιευμένες σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Ως κύριο εργαλείο ανάκλησης βιβλιογραφίας χρησιμοποιήθηκε το διαδίκτυο. Οι λέξεις κλειδιά που τέθηκαν προς αναζήτηση ήταν: ∆ια βίου εκπαίδευση, Ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση, Επαγγελματική ανάπτυξη, Ποιότητα υπηρεσιών υγείας, Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση.
Ο σύγχρονος νοσηλευτής πρέπει να μαθαίνει συνεχώς. Ενώ η αρχική, βασική του εκπαίδευση είναι αυτονόητο προαπαιτούμενο της επαγγελματικής επάρκειάς του, η συμμετοχή του σε προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και η δίψα του για μάθηση αποτελούν τα ειδοποιά γνωρίσματα της αυξημένης επαγγελματικής του συνείδησης. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η διά βίου εκπαίδευση στους επαγγελματίες νοσηλευτές είναι, εκτός από πρόσβαση σε νέα γνώση, η δυνατότητα για διερεύνηση των προσόντων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πληθώρα των αλλαγών, των νέων τεχνολογιών και των επάλληλων εξελίξεων στο χώρο της υγείας.
Λέξεις-κλειδιά: ∆ια βίου εκπαίδευση, Ενδουπηρεσιακή εκπαίδευση, Επαγγελματική ανάπτυξη, Ποιότητα υπηρεσιών υγείας, Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση