Home > Τεύχος 3 (Τόμος 9) > Η εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης στην αξιολόγηση της διοικητικής λειτουργίας και απόδοσης νοσηλευτικής υπηρεσίας: η περίπτωση ενός Γενικού Νοσοκομείου νησιωτικής περιοχής
20
Σεπ
2016
Posted By :
Comments : Off

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Εισαγωγή: Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ) αποτελεί εύκολο εργαλείο στη χρήση Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) που διατίθεται στους Οργανισμούς του Δημόσιου Τομέα στην Ευρώπη. Εφαρμόζεται κάθε διετία παρέχοντας ένα πλαίσιο αυτοαξιολόγησης εννοιολογικά παρόμοιο με το European Foundation Quality Management, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές τους. Είναι κοινό για όλους τους Οργανισμούς του Δημοσίου διασφαλίζοντας τη συγκρισιμότητα των αποτελεσμάτων μεταξύ ομοειδών Υπηρεσιών.

Σκοπός: Η μέτρηση του υφιστάμενου διοικητικού και επιχειρησιακού επιπέδου της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας Γενικού Νοσοκομείου, νησιωτικής περιοχής της Ελλάδας.

Μεθοδολογία: Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μετά της λήψη άδειας από τη Διοίκηση του νοσοκομείου και ακολουθήθηκαν τα βήματα της διαδικασίας που προβλέπει ο Οδηγός Εφαρμογής του ΚΠΑ με τη χρήση του ερωτηματολογίου του Οδηγού. Το δείγμα αποτέλεσαν 32 εργαζόμενοι (Ομάδα Αυτοαξιολόγησης) όλων των κατηγοριών, σε σύνολο 101 ατόμων. Η ανάλυση διενεργήθηκε με το πρόγραμμα Excel.

Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης έδειξαν να βρίσκονται μεταξύ δύο βαθμολογικών κλιμάκων με βάση το μέσο όρο (50 μονάδες) Συγκεκριμένα: α) της κλίμακας με βαθμούς από 31 έως 50 (κάτω του μέσου όρου), δηλώνοντας τη σχετική ικανοποίηση για κάποια δραστηριότητα και το μέτριο επίπεδο επάρκειας και αποτελεσματικότητάς της, και β) της κλίμακας από 51 έως 70 (άνω του μέσου όρου), δηλώνοντας την ικανοποίηση για κάποια δραστηριότητα και το καλό επίπεδο επάρκειας και αποτελεσματικότητάς της. Η βαθμολογία στα 9 Κριτήρια του ΚΠΑ ήταν: 1) Ηγεσία (57,36), 2) Στρατηγική – Προγραμματισμός (44,1), 3) Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (50,07), 4) Συνεργασίες – Πόροι (41,18), 5) Διοίκηση Διαδικασιών – Αλλαγών (30,04), 6) Αποτελέσματα στον Πολίτη (49,17), 7) Αποτελέσματα στο Ανθρώπινο Δυναμικό (42,13), 8) Αποτελέσματα στην Κοινωνία (53,97), 9) Κύρια Αποτελέσματα (53,78).

Συμπεράσματα: Αξιολογήθηκε η Νοσηλευτική Υπηρεσία του Γενικού Νοσοκομείου για τη διοικητική λειτουργία και την οργανωτική απόδοσή της από το προσωπικό με βάση το ΚΠΑ. Εμφανίστηκαν 72 αδύνατα σημεία που χρήζουν βελτίωσης, καθώς και τα ήδη υπάρχοντα δυνατά σημεία που πρέπει να διατηρηθούν.

Λέξεις Κλειδιά: Αξιολόγηση Δημόσιων Οργανισμών, Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης.

Όλο το Άρθρο (Download PDF)

About the Author