ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Εισαγωγή: Η αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού εξαρτάται από τις επικοινωνιακές σχέσεις που αναπτύσσονται στο περιβάλλον του. Η δομή της οργάνωσης ή η σχεδίασή της επηρεάζει την συμπεριφορά και την απόδοση των ατόμων που εργάζονται σε αυτή. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει με τρόπο σαφή και περιεκτικό τη σπουδαιότητα της αποτελεσματικής επικοινωνίας η οποία είναι απαραίτητη για την ποιότητα, την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα ενός σύγχρονου οργανισμού.
Μεθοδολογία: Κρίθηκε κατάλληλη η «ποιοτική έρευνα» με στατιστική ανάλυση, καθώς μέσω της ποιοτικής έρευνας διερευνώνται και ερμηνεύονται διαστάσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς, όπως οι αντιλήψεις, οι αξίες, οι στάσεις, οι πεποιθήσεις και οι εμπειρίες των ερωτηθέντων. Η πληθυσμιακή ομάδα από την οποία αντλήθηκαν πληροφορίες για την ερευνητική εργασία απαρτίζεται από νοσηλευόμενους ασθενείς ή αιτούντες υπηρεσίες υγείας του νοσοκομείου, με δείγμα 140 ερωτηματολογίων της κλίμακας Likert. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο το πρόγραμμα SPSS IBM Statistics 24.
Συμπεράσματα: Η επικοινωνιακή ικανοποίηση διερευνήθηκε με βάση το γεγονός ότι η υγεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό και αυτό από μόνο του αυξάνει τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες του χρήστη-λήπτη των υπηρεσιών που παρέχονται από το σύστημα περίθαλψης. Η ποιότητα στα νοσοκομεία δεν αφορά μόνο μια συγκεκριμένη διαδικασία ή μόνο ένα τμήμα του νοσοκομείου ούτε συνδέεται μόνο με τα καθήκοντα ενός ατόμου. Είναι εμφανές ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σε επικοινωνιακό επίπεδο στην κλινική πράξη, ενώ οι διαπροσωπικές ικανότητες των επαγγελματιών υγείας καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ικανοποίηση των ασθενών.
Λέξεις Κλειδιά: επικοινωνία, ικανοποίηση Ασθενών, οργανωσιακή κουλτούρα