Home > Τεύχος 1 ( Τόμος 3 ) > Από το Σχολείο στο Πανεπιστήμιο: Μια Περιπτωσιολογική Μελέτη των Φοιτητών της Νοσηλευτικής
14
Νοέ
2010
Posted By :
Comments : Off

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Υπόβαθρο: Η επιτυχής μετάβαση από το σχολείο στο πανεπιστήμιο διαδραματίζει έναν αποφασιστικό ρόλο στα ακαδημαϊκά ποσοστά επιτυχίας και απόδοσης. Η υψηλότερη αποχώρηση από τα εκπαιδευτικά προγράμματα της νοσηλευτικής πραγματοποιείται στο πρώτο ακαδημαϊκό έτος και συνήθως στους πρώτους έξι μήνες. Εάν τα ιδρύματα ανωτάτης εκπαίδευσης θέλουν να βελτιώσουν τα ποσοστά διατήρησής τους, εντατικές επεμβάσεις είναι απαραίτητες στην πρόωρη φάση, όχι μόνο για να προσδιορίσουν τους πιθανούς σπουδαστές σε κίνδυνο, αλλά και για να προετοιμάσουν τους ενδεχόμενους σπουδαστές για μια ανώτερη εκπαίδευση.

Στόχος: Αυτή η μελέτη είναι μέρος ενός ερευνητικού προγράμματος στο πανεπιστήμιο της Γένοβας που στο- χεύει στη μείωση της διακοπής των νοσηλευτών σπουδαστών. Η βασική υπόθεση είναι να εξεταστούν οι εγκαταλείψεις ως φαινόμενο πολλών συντελεστών λόγω της ανάμειξης πολλών παραγόντων, όπως τα κίνητρα των σπουδαστών σε αυτήν την επαγγελματική επιλογή και την αντίληψή τους για την εργασία, την ατομική ευημερία και τον αυτοσεβασμό, τη σχέση δασκάλων και φίλων στα νέα πλαίσια, το οικογενειακό κοινωνικοπολιτιστικό επίπεδο, την ακαδημαϊκή επίδοση, την οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τον αντίκτυπο με την εκπαίδευση και τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ο στόχος είναι να προσδιοριστεί ποιοι από αυτούς τους παράγοντες είναι η μεγαλύτερη αιτία των εγκαταλείψεων.

Συμμετέχοντες: 391 σπουδαστές, 20 εκπαιδευτικοί δάσκαλοι.

Μέθοδοι: Η μέθοδος που υιοθετήθηκε ήταν ποιοτικό-ποσοτική. Οι πληροφορίες συλλέχθηκαν από τρεις πηγές: τα αρχεία στην πανεπιστημιακή βάση δεδομένων, ένα συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο στους σπουδαστές νοσηλευτές και συνεντεύξεις σε εκπαιδευμένους δασκάλους προκειμένου να γίνει κατανοητή η άποψή τους για το φαινόμενο.

Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν σημαντική σχέση μεταξύ της ευημερίας, του αυτοσεβασμού, της πανεπιστημιακής αντίληψης κλίματος, του κινήτρου και της ακαδημαϊκής επίδοσης.

Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα επιτρέπουν να προσδιοριστούν συγκεκριμένα μέτρα για να αποτραπούν, να υποστηριχθούν και να μειωθούν οι εγκαταλείψεις, όπως να προωθηθεί μια υπηρεσία πληροφοριών για τους σπουδαστές που εισάγονται, να δημιουργηθεί ένας αποτελεσματικός σύνδεσμο μεταξύ των σχολείων και των πανεπιστημίων, να διευκολυνθούν οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σπουδαστών.

Λέξεις κλειδιά: καθοδήγηση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα νοσηλευτικής, μετάβαση, πανεπιστημιακή ατμόσφαιρα, εγκατάλειψη πανεπιστημιακών σπουδών, ευημερία.

Όλο το Άρθρο ( Download PDF )

About the Author