ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Εισαγωγή: Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών αποτελεί μια σημαντική, εποικοδομητική και ουσιαστική προσπάθεια ανάδειξης της ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Υλικό και Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη. Το δείγμα της μελέτης αποτελείτο από 150 χρήστες των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Η επιλογή των ασθενών έγινε με τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ένα σταθμισμένο και δομημένο ερωτηματολόγιο. Η περιγραφική και επαγωγική στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το Στατιστικό Πακέτο για τις Κοινωνικές Επιστήμες SPSS 22.
Αποτελέσματα: Υψηλά ποσοστά θετικής ικανοποίησης παρουσιάζει η καθαριότητα της αίθουσας αναμονής (74,6%), η καθαριότητα του χώρου εξέτασης (85,2%), η ευγένεια του προσωπικού (78,8%), οι διεκπεραιωτικές διαδικασίες της γραμματείας (73,9%) και η εύκολη πρόσβαση (51,2%) στις δομές υγείας. Υψηλά ποσοστά δυσαρέσκειας παρουσιάζει η στενότητα του χώρου αναμονής (69%), η ελλιπής σήμανση των χώρων (63,3%) και η δυσκολία εύρεσης θέσης στάθμισης (51,2%).
Συμπεράσματα: Tα αποτελέσματα της παραπάνω μελέτης ενισχύουν τα βιβλιογραφικά δεδομένα και αναδεικνύουν ως σημαντικούς παράγοντες για την ικανοποίηση των χρηστών των δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας την εύκολη πρόσβαση, την καθαριότητα και την εργονομία των χώρων καθώς και την καλή επικοινωνία με το προσωπικό.
Λέξεις Κλειδιά: Ικανοποίηση ασθενών, ποιότητα, Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας